توسط : montazer
برچسب ها :
موضوع :
دانلود سخنرانی های دیگر اساتید , ,
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
بـــــیدار شید
ببینید چه
خبره؟! و
آدرس
bidarshid.LoxBlog.ir
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.
.
.
.
لطفا چند لحظه مکث کنید...
ای خدا ...
.
.
.
تا یادم بماند کجا دست خدا را رها کرده ام...
.
.
.
)()()()()()()()(
.
.
.
.
.
کاش دنيا برعکس بود. آدمـــا غربي نمي شدند، غربي ها آدم مي شدند...
.
.
.
.
.
)()()()()()()()(
1-آرایشگری
اجرت و درآمد آرایشگر حرام است اگر:
در کتب فقهی اصطلاحی با عنوان «تدلیس ماشطه» به معنای «حیله گری آرایشگر» وجود دارد. اگر آرایشگر با ترفندهایی که به کار می برد عیوب زنی را بپوشاند و وی را دارای محاسنی کند تا زمینه ازدواج او را با مردی فراهم سازد، به این کار تدلیس ماشطه می گویند که در این صورت اجرتش حرام است. اگر آرایشگر بدون هیچ قصدی زنی را آرایش کند ولی آن زن خود، قصد فریب دیگری را داشته باشد، اجرت آرایشگر حلال است و تدلیس بر آن صدق نمی کند. [۱]
بعد از تدلیس، برای زن آرایشگر، «تبــــــــرج» مطرح می شود. در واژه های قرآنی، تبرج به معنای خودنمایی است. تبرج از ماده برج گرفته شده و به معنای زنی است که زیبایی های خود را به مردان آشکار کند. اگر آرایشگر، زنی را به گونه تبرج آرایش کند، خود عمل تزیین حرام است و به همین دلیل اجرت حاصل از آن نیز حرام می باشد.
موضوع دیگر درباره شغل آرایشگری بانوان، دریافت وجه است. بهتر است آرایشگر برای اجرت خود شرطی قرار ندهد وآنچه به او می دهند را بپذیرد. مستحب است آرایشگر مبلغ بیش از حق خود را مطالبه نکند و اجرت دهنده دستمزد او را پرداخت کند.
۲-آوازه خوانی:
خوانندگی از دیگر مشاغلی است در کتب فقهی برای زنان حرام یاد شده است.
درباره غنا در میان فقها اختلاف نظر وجود دارد. برخی از فقها همچون محدث کاشانی و آخوند خراسانی غنا را به طور مطلق حرام نمی دانند، بلکه حرام بودن آن را ناظر به زمانی می دانند که مواردی حرام مانند اختلاط زن و مرد در مجلس و سرگرمی های لهو به آن ملحق شود. [۲]. اما محقق بحرانی این توجیه را دربارة حرمت غنا توهمی بیش نمیداند و آن را نمیپذیرد.
طبق نظر مشهور فقها، همانگونه که غنا حرام است، اجرت زن آوازهخوان (خواننده) نیز حرام است، مگر اینکه این خوانندگی در شب عروسی باشد و همراه با حرام دیگری مانند دروغ گفتن، تار زدن و یا داخل شدن مردان در مجلس عروسی، با آن همراه نشود. در این صورت اجرت و کسب زن خواننده حلال است.
-=-=-=-=-=-=-=-
پی نوشت:
[۱]. شهید ثانی، مسالک الافهام، ج ۳، ص ۱۲۹.
[۲]. سیدروحالله خمینی، المکاسب المحرمه، ص ۲۰۶۹
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
احتمالاً به گوش شما هم خورده که "چادر مشکی " باعث افسردگی روحی میشه یا اینکه قیمت چادر گرون هست و مانتو از نظر اقتصادی به صرفه تره و... خلاصه از این قبیل حرف ها برای لوث کردن ارزش چادر و خاصتاً چادر مشکی...
جالب اینجاست معمولاً هم حرف فقط از چادر مشکی هست که باعث افسردگی میشه و گویا مانتو و لباس های مجلسی مشکی و... تاثیری به اندازه چادر بر روح و روان ملت ندارن!!!!!!!!!!!!
در راستای پاسخ به کسانی که به شدت نگران حال روحی خودشون و دیگران هستند و از چادر مشکی وحشت دارن!!!!!!!!!!! و همینطور میترسن با خرید چادر مشکی، ورشکسته بشن و محاسبات اقتصادیشون به هم بریزه! متن زیر رو از "کتاب بهشت جوانان تالیف اسدالله محمدی نیا " نقل می کنم:
برخی می گویند اولاً چادر گران است و مانتو از نظر اقتصادی باصرفه تر است و ثانیاً رنگ مشکی باعث بوجودآمدن انواع ناراحتی های روانی و افسردگی میگردد پس بهتر است چادر مشکلی[ یا کلاً برداشته شود!] یا به چادر صورتی و زرد و قرمز تبدیل گردد.
جـــــــــــــــــــــــــــــواب:
اولاً:
وقتی یک زن چادری که در طول یک یا دوسال یک چادر بیشتر لازم ندارد با خانمی که هرهفته با یک نوع لباس و یک نوع رنگ با خرج کردن پول زیادی برای انواع آرایش بیرون می آید در نظر میگیریم به مراتب از نظر اقتصادی چادر با صرفه تر استف بلکه آن خانم هائی که دائم به چادر اشکال میکنند گاهی مانتوشان چندبرابر قیمت یک چادر است.
بقیه پاسخ را در ادامه مطلب بخوانید...
به نام خدا
استاد شهید مرتضی مطهری
شکی نیست که نوشتن مقاله ی دو صفحه ای در مورد شخصیت بزرگی مثل استاد مطهری نمی تواند خواننده را از ابعاد مختلف تفکر ومنش ایشان آگاه نماید بنابراین امید است که تشنگان معرفت واندیشه با مطالعه ی آثار ایشان به حقیقت وجود شهید مطهری پی ببرند ولی به قول شاعر :
آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید
13 بهمن 1299 بود که روستای فریمان( درخراسان) از به دنیا آمد نوزادی پاک سیرت به خود بالید و او کسی نبود جز (مرتضی مطهری ) . در عالم خواب به مادرش نوید داده بودند که فرزندی به دنیاخواهی آورد که به اسلام خدمات ارزنده ای می کند.
مرتضی چهارمین فرزند خانواده بود و پدرش از روحانیون مورد اعتماد خراسانی ها. سحر خیزی و انس با قرآن از یادگاری های پدرش به او بود. تفریح نوجوانان و جوانان روستای آن ها اسب سواری بود و مرتضی از بهترین سوارکاران آنجا به حساب می آمد.
بقیه در ادامه مطلب...
به نام خدا
در این مستند که 23 فروردین ماه 92 از شبکه مستند سیما پخش گردیده است، چگونگی شروع و تداوم حرکت انقلاب اسلامی ایران بررسی می شود. لازم به ذکر است که استاد رائفی پور در این مستند بعنوان کارشناس حضور دارند.
بسم الله الرحمن الرحیم
جلسه شانزدهم روایت عهد-ارض موعود 3
برای دانلود به ادامه مطلب بروید...
بسم الله الرحمن الرحیم
مکه با تو گزیده خاک است آسمان منوری دارد
همه جا عطر یاس پیچیده است خاک، بوی معطری دارد
گفته بودند بی پسر مانده است چوب خشک است و بی ثمر مانده است
غافل از اینکه یک نفر مانده است آخر این مرد دختری دارد
مرد قرآن !بگو چه غم داری؟ غم مخور تو سه آیه کم داری
خیز "و صلّ لربکَ وَانحر"، سوره های تو کوثری دارد
"ما خَلقتُ" مگر برای علی و علی را مگر به خاطر تو
راستی ای رسول ! خلقت تو جز علی شرط دیگری دارد
حرف از ماه و صحبت از زهره است، حرف از آب حرف از آیینه است
مادر آب رخ نموده است و پدر خاک همسری دارد
یا علی ! اقتدار کافی نیست تکیه بر ذوالفقار کافی نیست
غم مخور هرچه یار کافی نیست ذوالفقار تو خواهری دارد
بسکه زیباست ذکرتان بانو! همه گفتند و باز می گویم
آمدیّ و دوباره پیغمبر با تو حس کرد مادری دارد
دوست دار تو را حسابی نیست ترس از شدت عذابی نیست
فاطمه آمده است و شیعه او شافع روز محشری دارد
* یا وجیهةً عِندالله اشفــــــــــعی لنا عِندالله *
ولادت باسعادت، بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن مبارکباد...
بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
چقدر حرف دلم را به جاده ها بزنم
اجازه هست کمی حرف با شما بزنمــــــــــــــ؟!
دلم قرار ندارد خودت که می دانی
چقدر مانده همین طور دست و پا بزنم؟!
ببین به جان مادرت فاطمه(س) قسم کم آوردم
بعید نیست که همین روزهــــا جــــا بزنم
اگر دروغ نگویم فقط کمــــــــی مانده
رکورد مردم نامرد کوفــــــه را بزنمـــــــــــ
خدا کند کـــــــــــه بیـــایــــی وگرنه از سمت
کدامــــــ پنجره باید تـــــو را صدا بزنمـــــــــــــــ
به بازگشت من آقــــــــــــــــــــــــــا دگر امیدی نیست
مگر سری رو به کربــــــــــلــــــــــــآ بزنمــــ!
بسم الله الرحمن الرحیم
شما خیال کرده اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه ی کذایی و آن لباسهای و لیضربن بخمرهنّ علی جیوبهنّ و همانهایی را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر میدارند؟ نه آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها میخواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل میشد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابی نداشت؛ حتّی در اینجاها وقتی نوبت به این کارها میرسد، بیبندوباری خیلی بیشتر هم میشود؛ کمااینکه در زمان شاه، بیبندوبارییی که در همین شهر تهران و بعضی دیگر از شهرهای کشور ما بود، از معمول شهرهای اروپا بیشتر بود! زن معمولی در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در اینجا آنطوری نبود. آنطور که دیده بودیم و شنیده بودیم و میدانستیم و مناظری که از آن وقت الان جلوی نظر من هست، انسان واقعاً حیرت میکند که چرا بایستی اینگونه بشود؛ کمااینکه در خیلی از کشورهای متأسفانه عقبماندهی مسلمان و غیرمسلمان هم همینطور است. بنابراین، باید بدقت و با نهایت کنجکاوی و بدون اغماض، مسائل ارزشی را رعایت کرد.